Новинарите се изложени на ризик да бидат заменети со системи за вештачка интелигенција како ChatGPT, изјави извршниот директор на германската медиумска групација Аксел Спрингер, објави Гардијан.
Објавата беше соопштена бидејќи издавачот се обиде да ги зголеми приходите на германските весници Билд и Ди Велт и да премине во „чисто дигитална медиумска компанија“. Наведено е дека претстојат кратења на работни места, бидејќи автоматизацијата и вештачката интелигенција сè повеќе ги прават многу од новинарските работни места вишок.
„Вештачката интелигенција има потенцијал да го направи независното новинарство подобро од кога било – или едноставно да го замени“, рече извршниот директор Матијас Доепфнер во интерното писмо до вработените.
Алатките за вештачка интелигенција како популарниот ChatGPT ветуваат „револуција“ во информациите, рече тој, и наскоро ќе бидат подобри во „собирот на информации“ од човечките новинари.
„Разбирањето на оваа промена е од суштинско значење за идната одржливост на издавачката куќа“, рече Доепфнер. „Само оние кои создаваат најдобра оригинална содржина ќе преживеат“.
Аксел Спрингер не прецизираше колку од нејзиниот персонал би можело да биде намален, но вети дека нема да има кратење на бројот на „репортери, автори или специјализирани уредници“.
Во своето писмо до персоналот, Допфнер рече дека медиумите мора да се фокусираат на истражувачко новинарство и оригинални коментари, додека откривањето на „вистинските мотиви“ зад настаните ќе остане работа за новинарите.
Аксел Спрингер не е првиот издавач на вести што се поигрува со употребата на вештачка интелигенција во креирањето на содржината. Во јануари, BuzzFeed објави дека планира да користи вештачка интелигенција за да ја „подобри“ својата содржина и онлајн квизовите.
Објавувањето на британските весници Дејли Мирор и Дејли Експрес, исто така, ја истражува употребата на вештачката интелигенција, формирајќи работна група за да ги разгледа „потенцијалите и ограничувањата на машинското учење како што е ChatGPT“, изјави извршниот директор на групата за Фајненшл тајмс.
Од неговото лансирање во ноември минатата година, ChatGPT собра повеќе од 100 милиони корисници и го забрза долго предвиденото пресметување дали некои работни места би можеле да бидат отпуштени од вештачката интелигенција.
Програмата може да генерира многу софистицирани текстови од едноставни кориснички инструкции, продуцирајќи сè, од есеи и апликации за работа, до песни и белетристика. Сепак, точноста на неговите одговори е доведена во прашање. Употребата на вештачката интелигенција во новинарството исто така се покажа контроверзна.
Веб-страницата за технологија CNET, наводно, користела алатка за вештачка интелигенција за да генерира написи кои подоцна се скенирани од човечки уредници за точност пред објавувањето. Веб-страницата во јануари призна дека програмата има некои ограничувања, откако извештајот од страницата за технолошки вести Futurism откри дека повеќе од половина од приказните генерирани преку алатките за вештачка интелигенција треба да се уредуваат за грешки.
Во еден пример, CNET беше принуден да издаде големи корекции на статија за објаснување за сложената камата која содржеше голем број едноставни грешки.